Gudstjeneste på Vesterlyng @ Vesterlyng
Snertinge Markedsdag – vi er også med

Kirkerne i “Gl. Bjergsted” er også med, kom forbi vores stand og hils på os og hør mere om alt det gode vi som kirke kan byde på.

“Derfor er det sundt at synge”– Sogneaften i Viskinge-Avnsø Sognegård v/ Lasse Skovgaard 5. september kl. 19.00
Sep 5 @ 19:00 – 21:30

Fællessangen trives i disse år. Vi synger faktisk på livet løs – på tværs af køn, alder og overbevisninger. Vi synger først og fremmes, fordi vi har lyst. Og fordi vi ikke kan lade være! Men hvad siger videnskaben om det at synge? Er det godt for os? Kan man sige, at det ligefrem er sundt at synge? Ja, det er faktisk videnskabeligt bevist!

Foredraget præsenterer på en underholdende måde forskning om sangens – og fællessangens – sundhedsskabende effekter. Undervejs synger vi i fællesskab en række eksempler. Og går hjem sundere, end da vi kom J

Lasse Skovgaard er uddannet organist og musikpædagog og desuden cand.mag. i pædagogik og psykologi med en PhD i sundhedsvidenskab. Derudover er han også involveret i arbejdet med at skrive sange til den nye udgave af Højskolesangbogen i 2020.

Fri
Nyt Baby-salmesangs-hold starter op i Viskinge Kirke d. 6.september kl. 10-11.
Sep 6 @ 9:36 – 10:36

Holdet ledes af Annelies van der Meer, Holbæk.
ilmelding til Christina Morsing (Præst i Bregninge/Bjergsted), Henrik Olsen (Præst i Føllenslev/Snertinge .og Sanne B. Kristensen

Læs mere om babysalmesang her

Familie-høstgudstjeneste @ Bjergsted Kirke
Sep 8 @ 14:00 – 15:00

KFUM Spejderne Eskebjergs ulve pynter kirken og efter gudstjenesten byder de på frisk æblesaft, bålkaffe og æble-pandekager.

Den 15. september fejres høsten i Viskinge Kirke og Viskinge-Avnsø Sognegård
Sep 15 @ 10:30 – 15:00

Fejringen indledes med årets høstgudstjeneste i Viskinge Kirke kl. 10.30. Derefter byder Menighedsrådet på en let frokost i Sognegården med efterfølgende Menighedsmøde, hvor rådets formand, Lotte Chorfixsen, orienterer om Menighedsrådets visioner og igangværende arbejder.

Derefter afholdes auktion over kirkepynten, de blomster/frugt og andet, som vi hver især måtte have medbragt til auktionen – og sidst men ikke mindst sponsor-gaver fra virksomheder og handlende i Svebølle og omegn.

De indkomne penge vil gå til Menighedsplejen i Kalundborg – og dermed til sognets egne trængende.

Høstgudstjeneste og kirkefrokost
Sep 15 @ 10:30 – 14:00

Først siger vi Gud tak for årets høst med en festgudstjeneste i Bregninge Kirke.

Efterfølgende er der kirkefrokost for alle i Sognehuset.

Storm P @ Bregninge Sognehus
Oct 3 @ 19:00 – 21:00

Sognepræst Otto Lundgaard, Ringsted, vil fortælle os om den finurlige Storm P

Koncert med Kaare Norge @ Føllenslev Kirke
Oct 10 @ 19:00 – 20:30

Denne aften er en del af Kaare Norges 30 års jubilæumsturne.

Fri entre.

Sangaften med Højskolesangbogen, Heidi, Christina og Jens Peter @ Alleshave Kirke
Oct 16 @ 19:00 – 20:30

Heidi, Jens Peter og Christina vælger sange fra Højskolesangbogen som betyder noget for os hver især.

De bliver dernæst sunget i fællesskab